van den logo

Frontofficemedewerker KCC

Startdatum: 25-06-2025
Deadline: 02-07-2025
Looptijd: 1 week

Functieomschrijving:

Wie zijn we?

De gemeente Echt-Susteren, ook wel bekend als Het Smalste Stukje Nederland, bevindt zich in Limburg precies tussen België en Duitsland in. Letterlijk daar waar Nederland het smalst is, is het niet breder dan 4,8 km. Het is een uitgestrekte plattelandsgemeente met 32.000 inwoners, negen kernen met 24 dorpen, grote buitengebieden en meerdere bedrijventerreinen. We zijn een positief ingestelde organisatie met korte lijnen en een hoog ambitieniveau. De werksfeer is informeel en collegiaal en een goede werk/ privébalans vinden wij belangrijk.

Wat ga je doen?

Als Frontoffice medewerker bij het Klant Contact Centrum (KCC) ben jij het gezicht aan de balie. Je beantwoordt vragen via verschillende kanalen, zoals telefoon, e-mail en aan de balie. Je verstrekt informatie over gemeentelijke producten en diensten en helpt inwoners op een klantvriendelijke en efficiënte manier verder. Je taken omvatten niet alleen het aanvragen en verstrekken van paspoorten, ID-kaarten, rijbewijzen, BRP-uittreksels, afschriften uit de Burgerlijke Stand en VOG's, maar ook het muteren in de BRP en het afhandelen van aangiften van verhuizingen, emigraties en het legaliseren van handtekeningen. Daarnaast verwerk je deze aanvragen administratief en archiveer je ze nauwgezet. Dit maakt de functie enorm afwisselend, inhoudelijk en mensgericht. De dynamiek van de functie vraagt om flexibiliteit, aangezien je te maken krijgt met diverse mensen, achtergronden en verzoeken. Je vermogen om vlot te schakelen tussen verschillende taken, je in te leven in diverse situaties en hier adequaat mee om te gaan, maakt jou waardevol in deze uitdagende en afwisselende rol. Je werkt flexibel in een rooster. Je hebt goede communicatieve vaardigheden, werkt efficiënt en kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken.

Ons team

Het KCC bestaat uit een tweetal clusters, te weten de frontoffice en de backoffice. De frontoffice bestaat uit receptie/telefonie en de “Burgerzaken” medewerkers.  We streven ernaar de frontoffice nog beter op de kaart te zetten, zowel intern als extern. We vinden het belangrijk om plezier in ons werk te hebben, elkaar te helpen en klaar te staan voor al onze bezoekers die met uiteenlopende vragen komen. Jij zult werkzaam zijn in de frontoffice als medewerker frontoffice KCC.

We vinden het belangrijk om plezier in ons werk te hebben, elkaar te helpen en klaar te staan voor al onze bezoekers die met uiteenlopende vragen komen. Er zijn vier taakvelden:

Wie ben jij?

Je bent enthousiast en positief ingesteld. Je hebt een open persoonlijkheid en kunt goed doorvragen. Van nature heb je dienstverlening hoog in het vaandel staan en weet op een heldere en vriendelijke manier te communiceren. Je kunt je inleven in de vragen en van de bewoner en streeft ernaar om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Je denkt in oplossingen en kunt snel schakelen tussen verschillende vragen en situaties. Je bent bereid om snel nieuwe informatie op te nemen en past je gemakkelijk aan veranderde omstandigheden. Verder vinden wij het belangrijk dat wij bij jou passen en dat jij ook bij ons past.

Wat breng je mee?

Wij zoeken voor deze functie een gepassioneerde collega die:

  • Ruime BRP & Burgerlijk Stand werkervaring binnen Burgerzaken.
  • Kennis van de wet- en regelgeving binnen de BRP en Burgerlijke Stand
  • Bereid is om volgens rooster ook tijdens een avondopenstelling te werken.
  • Klantvriendelijk is, denkt in oplossingen voor de klant en snel en gemakkelijk dingen oppakt. .
  • Je beschikt over minimaal MBO werk- en denkniveau.
  • Proactief en ontwikkelingsgericht is.
  • Enthousiast en positief ingesteld is, een open persoonlijkheid heeft en goed kan doorvragen.
  • Digitaal vaardig en kennis heeft van Centric Key2Burgerzaken, Key2Betalen & JCC software zoals JCC Afspraken, Klantgeleiding
  • Beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Flexibel & stressbestendig is.
  • Dienstverlenend, klantgerichtheid, integer en nauwkeurig is.