van den logo

Functioneel Beheer DIM

Startdatum: 08-07-2025
Deadline: 23-07-2025
Looptijd: 2 weken

Functieomschrijving:

Digitaal archiveren wordt steeds belangrijker. Dit kan gebeuren in een zaaksysteem zoals Djuma, maar ook in vakapplicaties of niet-zaakgericht zoals in Alice. Om de systemen goed in te richten zodat er digitaal gearchiveerd kan worden, en deze systemen gedegen te beheren, is het nodig om de kwaliteit van de functioneel beheerders naar een hoger niveau te tillen. Dit gebeurt o.a. door opleiding en vergroting van de kennis. Om op korte termijn het hogere niveau te behalen is extra capaciteit van een ervaren collega nodig. Ook om op tactisch gebied de juiste keuzes te kunnen maken.

 

Werken voor de hoofdstad van het goede leven

In Maastricht werken 1800 collega’s, 121.000 inwoners, externe partners, het college en de raad samen voor een prachtige stad en de regio. Dat doen we samen en met plezier. Een stad met allure die groot genoeg is voor interessante opgaven en klein genoeg om elkaar te kennen. We hebben oog voor jouw behoeften en streven naar een gezond, veilig en inclusief werkklimaat voor iedereen.

Voor het team Functioneel Advies en Ondersteuning zijn we op zoek naar een functioneel beheerder Documentair Informatie Management (DIM). Als functioneel beheerder DIM beheer je samen met een aantal collega's functioneel beheer applicaties zoals Djuma (het zaaksysteem), Kofax, iNavigator en Recourse.

Als functioneel beheerder bij de Gemeente Maastricht ben je intermediair tussen onze interne collega’s en de in- of externe ICT-afdelingen. Je spreekt beide "talen" en kan ervoor zorgen dat de automatisering en digitalisering in het teken staan van onze burgers.

Dit ga je doen

  • Je treedt op als intermediair tussen de gebruikersorganisatie, de ICT-afdeling en de leverancier(s).
  • Je inventariseert en specificeert de gewenste en/of noodzakelijke aanpassingen van informatiesystemen die je beheert.
  • Je denkt actief mee met de eindgebruikers en komt met eigen initiatieven om tot oplossingen te komen.
  • Je analyseert vragen en problemen en draagt bij aan de oplossing ervan.
  • Je begeleidt de implementatie van functionele wijzigingen (bijv. updates van een informatiesysteem).
  • Je neemt deel aan project- of werkgroepen (ten behoeve van aanbestedingen en/of implementaties van nieuwe informatiesystemen of functionaliteiten).
  • Je adviseert gevraagd en ongevraagd over oplossingen van informatievraagstukken in samenwerking met de adviseurs DIM en de vakspecialisten.
  • Je organiseert en faciliteert de testactiviteiten en voert testwerkzaamheden uit.
  • Je werkt nauw samen met de adviseurs DIM en de vakspecialisten.
  • Daarnaast beheer je handleidingen en maak je documentatie.

Dit ben jij

Je hebt HBO werk- en denkniveau en een afgeronde relevante opleiding op het gebied van ICT/ IM (Opleiding HBO Informatiemanagement of Functioneel Beheer). Verder heb je kennis van of ervaring met BiSL en ITIL.

Je kunt goed luisteren, bent een echte teamspeler en je analyseert als de beste. Advies geven, regie nemen, plannen en organiseren zijn vaardigheden waar je energie van krijgt. Wensen vertaal je naar mogelijkheden. Vanzelfsprekend ben je flexibel, stressbestendig en omgevingsbewust.

Aan de hand van praktijkvoorbeelden kun je je werkervaring met de processen gebruiksbeheer, functionaliteitenbeheer en wijzigingenbeheer aantoonbaar maken. Bij voorkeur heb je minimaal 2 jaar ervaring als functioneel beheerder. Ook heb je ervaring met zaakgerichtwerken en met de applicaties Djuma, Kofax, iNavigator en Recourse.