Functieomschrijving:
Het team Inkoop van de gemeente Maastricht komt graag in contact met een ervaren inkoopadviseur die voldoet aan de kwalificaties zoals beschreven in deze uitvraag om tijdelijk het team te versterken.
De inkooporganisatie van de gemeente Maastricht is van een decentraal model naar een centraal aangestuurd model overgegaan. Er is een inkoopteam ingericht volgens het inrichtingsprincipe van categorie management en inrichting vindt plaats langs de categorieën Sociaal Domein, GWW, HR, ICT en Facilitair.
De voorliggende opdracht bestaat uit onder andere de navolgende werkzaamheden:
- Begeleiding van diverse (Europese) aanbestedingen op het gebied van ICT, Facilitair, GWW, HR en Sociaal.
- Optioneel begeleiden nieuwe medewerkers
Kortom voor de kandidaat geldt dat er sprake moet zijn van multi-inzetbaarheid en zeer ervaren is in het toepassen van de aanbestedingswet- en regelgeving en in het uitvoeren van Europese aanbestedingsprocedures binnen diverse categorieën.
Van de ervaren inkoopadviseur wordt verwacht dat deze ruime kennis heeft van de geldende aanbestedingswet- en regelgeving, een goede gesprekspartner is voor de diverse interne opdrachtgevers van team Inkoop en in staat is op zowel strategisch als ook beleidsmatig niveau te kunnen schakelen en weet zich aantoonbaar te manoeuvreren binnen een zeer complexe bestuurlijke wereld waarin er door diverse politieke belangen soms tegenstrijdige opvattingen kunnen voorkomen.
De werkzaamheden starten op 05 januari 2026. Het aantal uren is circa 36 uur per week. Deze uren zijn indicatief en er kunnen geen rechten aan worden ontleend. Facturatie zal geschieden op basis van nacalculatie, van daadwerkelijk gemaakte uren (overleggen aan de gemeente Maastricht).
Het uurtarief exclusief btw en inclusief reis-, verblijf- en alle overige kosten van de aangeboden kandidaat of kandidaten en mag niet meer dan € 115,00 per uur bedragen. Dit tarief staat vast gedurende de looptijd van de opdracht inclusief eventuele optionele verlengingen