van den logo

Klantmanager WMO

Startdatum: 23-06-2025
Deadline: 04-07-2025
Looptijd: 1 week

Functieomschrijving:

Klantmanager WMO, vakspecialist B

1 fte (fulltime = 36 uur per week) / schaal 9       

Wat ga je doen?

De volgende taken maken onderdeel uit van deze functie:

  • Je beoordeelt de hulpvraag en onderzoekt welke ondersteuningsbehoefte er is. Op basis hiervan adviseer je over passende voorzieningen (bijvoorbeeld sociale kaart) en stimuleer je de zelfredzaamheid van de klant en diens omgeving en/of netwerk.
  • Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van Wmo-taken zoals het voeren van keukentafelgesprekken, het opstellen van ondersteuningsplannen en indien nodig het indiceren en het op basis van mandaat nemen van besluiten en toekennen van Wmo-voorzieningen;
  • Regie voeren op de afhandeling van ondersteuningsaanvragen en het op basis van mandaat nemen van besluiten.
  • Opstellen van beschikkingen, adviezen, ondersteuningsplannen en andere meldingsrapportages.
  • Deelnemen aan casuïstiek-overleggen met  interne en externe ketenpartners.
  • Een bijdrage leveren aan de behandeling van bezwaar- en beroepschriften.
  • Adviseren over aspecten van het werkterrein.
  • Het verrichten van overige werkzaamheden passend binnen de doelstelling van de organisatie of afdeling.

Wat vragen wij van je?

We zoeken een collega die beschikt over de volgende vaardigheden, competenties en functie-eisen:

  • je bent klantgericht, betrokken, open in de samenwerking en leergierig;
  • je bent oplossingsgericht en stressbestendig;
  • je werkt besluitvaardig en omgevingsbewust;
  • je bent zelfstandig en goed in staat je eigen werk te organiseren;
  • je beschikt over minimaal 2 jaar werkervaring in de functie van Klantmanager WMO; 
  • je beschikt over goede sociale en communicatieve vaardigheden.