Functieomschrijving:
Functie: Gemeente Enschede, Projectleider actualisatie Functiebeschrijvingen (HR21)
(zzp uitgesloten van werving)
De opdracht
Voor onze afdeling zijn wij op zoek naar tijdelijke ondersteuning bij het actualiseren van ons functiehuis. Jij wordt verantwoordelijk voor het opzetten, coördineren en realiseren van deze klus. Je zorgt daarbij voor het actualiseren en opstellen van de benodigde functiebeschrijvingen. De beschrijvingen worden opgesteld volgens het HR21-systeem en voorgelegd aan de HR21-indelingscommissie. De werkzaamheden zijn onderdeel van een bredere professionaliseringsslag binnen de organisatie.
Werkzaamheden
- Opstellen plan van aanpak, stellen van prioriteiten, opstellen planning, sturen voortgang, kwaliteit en resultaat.
- Inventariseren van taken, verantwoordelijkheden en benodigde competenties per functie
- Gesprekken voeren met medewerkers en teamleiders om input op te halen
- Opstellen van heldere, actuele functiebeschrijvingen conform HR21-richtlijnen
- Je zorgt voor draagvlak en transparante communicatie binnen het proces
- Afstemmen met HR en voorbereiden van de indiening bij de HR21-indelingscommissie
- Begeleiden van het indelingsproces en het beantwoorden van vragen
Wij zoeken iemand die
- hbo werk- en denkniveau heeft, bij voorkeur op het gebied van HRM, organisatiekunde of bestuurskunde.
- Ervaring heeft met het opstellen van functiebeschrijvingen, bij voorkeur binnen HR21
- Sterke communicatieve vaardigheden heeft en goed kan doorvragen
- Resultaatgericht werkt en stevig in zijn schoenen staat
- Zelfstandig werkt, maar ook goed afstemt met betrokkenen
- Affiniteit heeft met HR-processen en organisatieontwikkeling
- Beschikbaar is voor de duur van de opdracht