Functieomschrijving:
De omgevingsdienst Zuid Limburg (ODZL) heeft onlangs is haar Dagelijks Bestuur (DB) het
Advies verbetering informatie-uitwisseling en archivering ODZL en deelnemende organisaties laten vaststellen. Voor de implementatie van het advies is een stappenplan opgesteld waarin te nemen stappen zijn vastgelegd.
In het stappenplan is ervanuit gegaan dat ODZL de rol van een senior procesregisseur zelf zou invullen. De ODZL kiest er echter voor ons de gevraagde expertise uit de markt te betrekken en zoekt daarom naar een ervaren projectleider.
De opdracht:
De implementatie van het advies met bijbehoren stappenplan (zie bijlage) vindt gefaseerd plaats, waarbij de verschillende fases en stappen binnen deze fases gedeeltelijk parallel uitgevoerd kunnen worden. De projectleider is de trekker van de gehele implementatie. De doorlooptijd van de implementatie als geheel is 9 tot 12 maanden. Het betreft de volgende activiteiten:
De projectleider is verantwoordelijk voor het informeren van colleges en accounthouders van de deelnemers (provincie en 16 gemeenten) over het advies en de voortgang en zorgt ervoor dat zij een eigen procesregisseur aanwijzen.
Daarnaast organiseert de projectleider de mandaatverlening aan de ODZL en daarna het Vervangingsbesluit voor ODZL.
Een belangrijke vervolgfase is het uitwerken en afstemmen van ketenafspraken en uniforme werkprocessen. Hierin wordt zorggedragen voor het uitschrijven van aanvullende (keten) procesbeschrijvingen, procedures of werkinstructies. Daarnaast worden de informatie- en archiefbeheer ketenprocessen en processen ODZL.
Tot slot zorgt de projectleider voor het archiefwaardig inrichten van de archiefbeheermodule in RxMission.
Vereisten:
- Minimaal 3-5 jaar ervaring is een projectleidersrol
- Aantoonbare kennis van en ervaring met de Archiefwet
- Aantoonbare ervaring in de politiek-bestuurlijk context